Lær deg å lage en levende forretningsplan
Kurset innholder metoder for å bygge opp en forretningsplan som skal være til glede og nytte for bedriften og ikke bare fordi banken, Innovasjon Norge eller andre har sagt at du burde lage en.
Å kunne bruke sin plan som et verktøy er viktig, for å kunne lykkes med gode resultater. Da må planen være forankret, realistisk og målbar.
Lær hvordan du lager den – og hvordan du lever med, og utvikler den!
Kurset holdes på forespørsel
Hvordan bruke sosiale medier som et strategisk verktøy?
Kurset viser deg hvordan du kan innkludere sosiale medier i bedriftens hovedstrategi.
Kurset inneholder både en teoretisk og en praktisk del. Den teoretiske delen tar for seg muligheter for kommunikasjon og markedsføring i dagens marked med bruk av sosiale medier, samt andre muligheter for kommunikasjon og markedsføringseksempler vi eller våre kunder har prøvd ut.
I den praktiske delen vil vi jobbe med hvordan hver enkelt kan bygge sin kommunikasjonsstrategi basert på informasjonen i den teoretiske delen. Vi bruker Det Vise Hus sin metode for strategiplan og avslutter kurset med gode måleverktøy.
Gründerkurs for “viderekommende”
Mange gründere går på gründerkurs i regi av NAV, etablerersentra eller fylkeskommuner m.flere. Her lærer man det grunnleggende for etablerere som f.eks forretningplan, regnskap, økonomi, markedsføring og salg og service. Dette er meget nyttig i oppstarten.
Våre kurs tar for seg utfordringer som kommer etter oppstarten – gjerne etter 1-2 år. Kurset kan enten tas som enkeltstående kursdager eller som et program over 1 år
Vi har temaer som
- Levende forretningsplan
- Identitet/visuell profil
- Web/sosiale medier
- Salg og markedsføring
- Budsjett og Kalkyler
- Finansiering
- Lederrollen/Ansatte
- Styrearbeid
Kurset/programmet holdes på forespørsel